Home
ISTORIJOS MOKYTOJAI KELYJE DEMOKRATIJOS LINK PDF Spausdinti El. paštas
Parašė LIMA Vilniaus skyriaus narys Vitalijus Fursovas   

Foto

2015 m. balandžio pabaigoje, Helsingiore (Danija) įvyko metinė EUROCLIO (Europos istorijos mokytojų asociacijos) konferencija, kuri subūrė beveik visų Europos šalių, taip pat ir Izraelio, Indijos, Pietų Korėjos ir JAV atstovus.

 

 nt1  nt2 nt3 nt4

                           Helsingioro gatvėse

 

     Konferencijos tema – „Keliai demokratijos link. Ar istorijos mokytojai gali nutiesti kelią?“ Dėmesys buvo skiriamas istorijos mokytojų vaidmens demokratinių tradicijų mokyklose stiprinimo proceso analizei.

     Pagrindinius pranešimus skaitė laikraščio "Politiken" (Danija) vyriausiasis redaktorius Bo Lidegaard ir Groningeno universiteto (Nyderlandai) profesorius Antoon de Baets. Pirmasis pranešėjas pabrėžė XIX amžiaus demokratijos plėtros Danijoje aspektus, antrasis analizavo demokratijos įvaizdį istorikų darbuose.  

    bo1  an2  da3

         Bo Lidegaard                        Antoon de Baets                    Konferencijos salėje

     Konferencijos metu buvo aptarti įvairūs klausimai: kokie yra modernūs istorijos dėstymo metodai, ar egzistuoja vienintelis visoms šalims būdingas istorijos kanonas, ar istorijos mokytojas turėtų būti kartu ir istorijos tyrinėtojas?

     Neapsieita be tradicinių dėstymo metodų laboratorijų (workshops), kurių metu mokytojai pristatė konkrečių pamokų pavyzdžius.

     Diskusijos vyko neformalioje aplinkoje, tačiau dauguma iš jų - organizuotai. Viena iš naujovių buvo "Pasaulio kavinė". Jos dalyviai diskutavo savo grupėse, bet tų grupių sudėtis nuolat keitėsi. Tokiu būdu kiekvienas dalyvis turėjo galimybę pabendrauti su daugeliu kolegų. Todėl ir diskusijos rezultatas pasidarė kokybiškesnis.

              kavi         lauke

                        Pasaulio kavinė                              Tarptautiniame koledže

     Labai įdomu buvo apsilankyti Helsigioro Tarptautiniame koledže. Čia mokosi vaikai iš įvairių pasaulio vietų, dauguma iš Azijos ir Afrikos šalių. Dėstymo formos koledže taikomos demokratiškos ir laisvos. Viena iš šių formų - bendras muzikos klausymas, švietimas per dainą ir šokį.

     cezar            parla

       „Danų Cezaris“ Bertel Haarder                           Vyksta Folkeltingo posėdis

     Danijos kolegos parengė konferencijos dalyviams puikias ekskursijas į Karalių Rūmus ir Parlamentą (Folketinget). Mūsų gidas Danijos Parlamente buvo Bertel Haarder, kuris praeityje vadovavo šalies švietimo ministerijai ir už savo ryžtumą iš žiniasklaidos gavo „Danijos Cezario“ vardą.

      karal      ukdr

               Karalių Rūmuose                                  Su kolegomis iš Ukrainos ir Danijos

 

     Be abejo,  straipsnyje negalime nepaminėti vizito į Kronborgo pilį. Tai yra vieta, kur Šekspyras “apgyvendino” Hamletą. Ekskursiją vedė Horacijus, kuris mums papasakojo liūdną savo draugo istoriją. Ir mes lengvai patikėjome, kad tai nėra talentingas gidas, bet tikras didžiojo anglų dramaturgo personažas.  

  pilis             horac

         Hamleto pilis Kronborgas                                   Su Horacijumi po ekskursijos

     Konferencijos programa buvo intensyvi, ne visada turėjome galimybę iš karto suvokti viską, kas pasakyta ir padaryta. Tačiau šiandien, tam tikro atstumo nuo įvykių erdvėje, galime užduoti sau klausimą (beveik garsųjį Hamleto klausimą):  Koks turi būti istorijos dėstymas šiuolaikinėse mokyklose? Ar tai nėra amžinas istorijos mokytojo klausimas?

Paskutinį kartą atnaujinta Penktadienis, 05 Birželis 2015 22:03