Home
PAŽINK LAISVĘ! PDF Spausdinti El. paštas
Parašė LIMA Tarybos pirmininkė Žaneta Vaškevičienė   

psd A2 3mm 1-page-001 Small

Gerbiamieji,

    Tikriausiai neabejojame Laisvės kovų istorijos ir pilietinių iniciatyvų prasmingumu mokykloje, tačiau dažnai pasigendame formų bei būdų kaip įvairias idėjas ir prasmingus sumanymus įgyvendinti. Todėl įsibėgėjant naujiems mokslo metams siūlome dalyvauti profesionalios jungtinės komandos, sudarytos iš Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos, Krašto apsaugos ministerijos bei Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto atstovų, organizuojamame naujame ir originaliame nacionaliniame mokinių konkurse „Praeities stiprybė – dabarčiai". Įkvėpti konkurso šūkio „Pažink laisvę!" ir tarpusavyje derindami tiriamuosius bei kūrybinius įgūdžius pažinsime sudėtingus, bet kartu nepaprastai įdomius ir įkvepiančius Lietuvos Laisvės kovų įvykius ir asmenybes.


    Mokinus kviesime atlikti kūrybinį-tiriamąjį darbą. Jo įgyvendinimo principai turės remtis „formule": surask–pažink–atskleisk–papasakok.
     Surask: dalyviai išsirenka jiems aktualų Laisvė kovas menantį materialaus ar nematerialaus paveldo objektą ir/ ar reiškinį savo gyvenamojoje vietoje.
     Pažink: konkurso dalyviai aiškinasi, koks tai objektas ir/ar reiškinys, kokios yra jo atsiradimo aplinkybės, kokia jo istorija, reikšmė praeičiai ir dabarčiai.
     Atskleisk: dalyviai, pasitelkiami originalią ir šiuolaikišką kūrybinę-tiriamąją prieigą, atskleidžia Laisvės kovas menantį objektą ir/ar reiškinį.
     Papasakok: dalyviai, pasitelkdami įvairias įgyvendinimo formas (video kūrinys, audio kūrinys, foto montažas, reportažas), per savo kūrybinį-tiriamąjį darbą papasakoja pasirinktąją Laisvės kovų istoriją.
     Burkite vyresnių klasių mokinių komandas, integruokitės su kitų dalykų mokytojais, domėkitės, dalyvaukite ir nugalėkite! Geriausius kūrybinius-tiriamuosius darbus pamatys visa Lietuva, o juos parengusios komandos lankysis ne tik teminiuose užsiėmimuose Vilniaus universitete ir Lietuvos kariuomenės daliniuose, bet ir laimės originalius prizus!

 

    Pažink Laisvę! Naujas nacionalinis moksleivių konkursas kviečiantis netradiciškai bei kūrybiškai pažinti savo krašto laisvės istoriją ir savo atradimu pasidalinti su visa Lietuva.
        Lietuvos Laisvės kovų istorija moksleiviams asocijuojasi tik su keletu svarbių pavardžių bei datų, nestiprina pilietiškumo tradicijos, neskatina domėtis šalies istorija. Šiandieninėje visuomenėje, pilietiškumo suvokimas tapo pernelyg supaprastintas, įstatytas į gana siaurus vadovėlinius rėmus. Lietuvos Laisvės kovų istorija – tautos susitelkimo, ryžto, meilės tėvynei, nepriklausomybei ir laisvei pavyzdys, kuris turėtų žadinti šių dienų visuomenės susitelkimą, brandumo ir sąmoningumo jausmą, tapti įkvėpimo šaltiniu jaunajai Lietuvos kartai. Siekiant ugdyti jaunų žmonių pilietiškumą, bendruomeniškumo jausmą, tradicijų bei vertybių puoselėjimą, kyla natūralus poreikis skatinti domėjimąsi Lietuvos praeitimi, Laisvės kovomis bei jų paveldu, pristatant kitokius istorijos pažinimo būdus, pasitelkiant šiuolaikiškumą, kūrybiškumą bei tiriamuosius/analitinius gebėjimus. Susipažinimas su Lietuvos istorija privalo prasidėti pažįstant savo gyvenamos vietos ir regiono istoriją, kuri dažniausiai būna užmirštama, nuvertinama. Šis konkursas skirtas visiems Lietuvos regionų vyresniųjų klasių moksleiviams, siekiant paskatinti didesnį ne tik Lietuvos, bet ir savo krašto istorijos bei Laisvės kovų ir jų paveldo pažinimą, įprasminimą.
     Pirmajame konkurso etape norintys dalyvauti moksleiviai turės suburti komandas ir užsiregistruoti internetinėje konkurso svetainėje. Projekte užsiregistravusios grupės atliks kūrybinę-tiriamąją užduotį, kurios įgyvendinimo principai remsis formule: surask – pažink – atskleisk – papasakok. Kūrybinės tiriamosios užduoties tikslas – paskatinti kitokius istorijos pažinimo būdus. Pažinimas prasidės nuo moksleiviams aktualaus Laisvė kovas menančio materialaus ir nematerialaus paveldo objekto, reiškinio, atminties vietos savo gyvenamojoje vietoje išsirinkimo. Kita užduotis – pasirinkto objekto atskleidimas, pasitelkiant moksline ir/arba meninę interpretaciją. Antrajame konkurso etape vyks kūrybinės-tiriamosios dalies įvertinimas ir 10 mokyklų (po 1 geriausią iš skirtingų apskričių) atrinkimas į finalinį etapą. Atranka bus vykdoma pagal pasirinktus kriterijus: nustebinimas požiūriu ir atradimus bei prieiga mokslas-menas-įtaiga. Nugalėtojus išrinks specialiai sudaryta komisija. Trečiajame konkurso etape mokyklos-nugalėtojos (10 mokyklų) bus kviečiamos dalyvauti „Pilietinio sąmoningumo ir istorijos dienoje", kurios metu bus toliau gilinamasi į pilietiškumo ir krašto gynybos klausimus. Šios dienos metu vyks praktinis seminaras Vilniaus universitete, ekskursijos Lietuvos Valstybingumą menančiuose objektuose, apsilankymas Lietuvos kariuomenės dalinyje. Ketvirtame konkurso etape elektroniniu-viešu balsavimu bus renkamos trys mokyklos nugalėtojos. Nugalėtojų trejetas bus skelbiamas gegužės 14 d. – pilietinio pasipriešinimo dieną. Informacijos apie konkursą ir jo eigą sklaida vyks per oficialią konkurso internetinę svetainę bei socialinius tinklus.

Nacionalinio mokinių konkurso „Praeities stiprybė – dabarčiai" NUOSTATAI

 

Paskutinį kartą atnaujinta Trečiadienis, 16 Rugsėjis 2015 10:26